1. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via onze webwinkel zijn geplaatst door consumenten of door handelaren.
Onder consument wordt verstaan natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Onder handelaar wordt verstaan: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of degene die ten behoeve van hem handelt.
Deze voorwaarden gelden ook voor handelaren in toekomstige commerciële relaties behoudens de noodzaak een formele voorafgaande verklaring daarvan te doen. Tenzij het tegendeel uitdrukkelijk door ons is goedgekeurd, kunnen we niet de contractuele geldigheid van tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden die door een ondernemer worden gebruikt accepteren.
2. Contractuele partners, het sluiten van de overeenkomst
De koopovereenkomst komt tot stand met DELIFE GmbH.
Door de presentatie van de producten in de online-shop doen wij een bindend aanbod tot het sluiten van een overeenkomst met betrekking tot deze artikelen. U kunt de producten eerst vrijblijvend in het winkelmandje leggen en te allen tijde uw keuzes vóór het plaatsen van uw bindende bestelling corrigeren, door gebruikmaking van de in het bestelproces aangeboden en toegelichte correctiemogelijkheden. De overeenkomst komt tot stand door het aanklikken van de bestelknop. Het aanklikken van de bestelknop houdt een aanvaarding in van het aanbod inzake de goederen in het winkelmandje. Onmiddellijk na de verzending van de bestelling ontvangt u nogmaals per e-mail een bevestiging.
3. Taal van de overeenkomst en opslag van de tekst van de overeenkomst
De beschikbare taal (talen) voor het sluiten van de overeenkomst is/zijn: Duits, Frans, Nederlands Wij slaan de tekst van de overeenkomst op en zenden u per e-mail de gegevens van de bestelling en onze algemene voorwaarden. Uw vorige bestellingen kunt u om veiligheidsredenen niet meer online inzien.
4. Leveringsvoorwaarden
Naast de vermelde productprijzen worden ook verzendkosten in rekening gebracht. Informatie over de hoogte van de verzendkosten vindt u bij de aanbiedingen.
U hebt principieel de mogelijkheid om de goederen af te halen bij DELIFE GmbH, Ehrlicherstraße 19, 96237 Ebersdorf, Duitsland, tijdens de volgende openingsuren: Maandag - Vrijdag (08:00 - 16:00 Uhr)
5. Betaling
In onze shop zijn in principe de volgende betalingswijzen beschikbaar:
Vooruitbetaling
Als u kiest voor vooruitbetaling als betaalmethode, geven wij u onze bankgegevens door in de orderbevestiging en leveren wij de goederen af na ontvangst van uw betaling.
PayPal
In samenwerking met de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg ("PayPal"), bieden wij u de volgende betalingsmogelijkheden als PayPal-services aan. Tenzij hieronder anders is bepaald, is voor betaling via PayPal Plus geen registratie bij PayPal nodig. Meer informatie vindt u bij de betreffende betaalmogelijkheid en in de bestelprocedure.
PayPal
Om het factuurbedrag te betalen via de betalingsdienstaanbieder PayPal, moet u bij PayPal geregistreerd zijn, zich legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsopdracht bevestigen. De betalingstransactie wordt uitgevoerd door PayPal onmiddellijk nadat de bestelling is geplaatst.
PayPal kan geregistreerde PayPal-klanten die volgens haar eigen criteria zijn geselecteerd, verdere betalingsmogelijkheden in de klantenrekening aanbieden. Wij hebben echter geen invloed op het aanbieden van deze mogelijkheden; verdere individueel aangeboden betalingsmogelijkheden beïnvloeden uw juridische relatie met PayPal. Meer informatie hierover vindt u in uw PayPal-rekening
Klarna Betaal nu
Voor de betaling van het factuurbedrag via de betalingsdienstaanbieder Sofort GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 München, moet u over een voor online-bankieren geactiveerde bankrekening beschikken, zich dienovereenkomstig identificeren en de betalingsopdracht bevestigen. Uw rekening wordt onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling gedebiteerd. U ontvangt verdere instructies tijdens de bestelprocedure.
Amazon Pay
Om het factuurbedrag te betalen via de betalingsdienstaanbieder Amazon Payments Europe S.C.A. 38 avenue J.F. Kennedy, L-1855 Luxembourg ("Amazon"), moet u bij Amazon geregistreerd zijn, zich legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsinstructie bevestigen. De betalingstransactie zal worden uitgevoerd binnen één bankwerkdag nadat de bestelling is geplaatst. Een bankwerkdag is elke werkdag, met uitzondering van zaterdagen, nationale feestdagen en 24 en 31 december van elk jaar. U ontvangt meer informatie tijdens de bestelprocedure.
Klarna
In samenwerking met de betalingsdienstaanbieder Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden ("Klarna") bieden wij u de volgende betalingsmogelijkheden aan. Betalen via Klarna is alleen mogelijk voor consumenten. Tenzij hieronder anders is bepaald, vereist betaling via Klarna een succesvolle adres- en kredietcontrole en geschiedt de betaling rechtstreeks aan Klarna. Verdere informatie wordt verstrekt bij de respectieve betalingsoptie en in de bestelprocedure.
Aankoop op rekening via Klarna
Het factuurbedrag is verschuldigd 14 dagen na verzending van de goederen en ontvangst van de factuur.
Mollie
Via Mollie zijn volgende betalingswijzen beschikbaar:
iDeal
Als u de betaalwijze iDeal kiest, wordt u doorverwezen naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via iDeal te kunnen betalen, moet u beschikken over een Nederlandse online bankrekening die geactiveerd is voor deelname aan iDeal, de nodige legitimatie verstrekken en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Overige informatie ontvangt u tijdens de bestelling. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd en van uw rekening afgeschreven.
Creditcard
Met het plaatsen van de bestelling stuurt u ons tegelijkertijd uw creditcardgegevens. Nadat u zich als rechtmatige kaarthouder hebt gelegitimeerd, vragen wij direct na de bestelling de uitgevende instelling van uw creditcard om uitvoering van de betalingstransactie. De betalingstransactie wordt door de uitgevende instelling van de creditcard automatisch uitgevoerd en uw kaart wordt gedebiteerd.
6. Herroepingsrecht
U hebt recht op het wettelijke herroepingsrecht zoals beschreven in de herroepingsvoorwaarden.
7. Eigendomsvoorbehoud
Gekochte producten blijven ons eigendom totdat zij volledig zijn betaald.
Voor ondernemers geldt aanvullend: Wij behouden ons de eigendom van de producten voor totdat alle vorderingen op basis van de lopende zakelijke relatie zijn voldaan. U mag de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten in de normale loop van uw zakelijke activiteiten gebruiken of doorverkopen; alle uit die doorverkoop voortvloeiende vorderingen worden door u - ongeacht of die onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten door met een ander goed worden verbonden of gemengd - bij voorbaat ten belope van het factuurbedrag aan ons gecedeerd, en die cessie wordt door ons aanvaard. U behoudt het recht om die vorderingen te incasseren, maar wij mogen die vorderingen ook zelf incasseren, indien en voor zover u in gebreke blijft bij de nakoming van uw betalingsverplichtingen.
8. Schade tijdens bezorging
Deze bepaling is van toepassing op consumenten :
Voor consumenten geldt: Indien goederen worden geleverd met zichtbare transportschade, moet u deze schade indien mogelijk onmiddellijk bij de bezorger kenbaar maken en moet u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Indien u niet reclameert of geen contact met ons opneemt, heeft dit geen gevolgen voor uw wettelijke rechten en de afdwinging daarvan, in het bijzonder wat betreft uw wettelijk recht op garantie. Maar u helpt ons dan om onze eigen rechten tegenover de vrachtvervoerder of de transportverzekering te doen gelden.
9. Garanties
De wettelijke garantie is van toepassing. Informatie over eventuele aanvullende garanties en de precieze voorwaarden die van toepassing kunnen zijn, kunt u naast het product vinden of indien van toepassing, op de afzonderlijke informatiepagina’s in de webwinkel.
Klantenservice: Uw vraag wordt binnen één werkdag beantwoord op info@delife.nl. U kunt ons support team bereiken van ma - vr van 08:00 - 17:00 op de hotline: +49 9562 400. Binnen onze kantooruren, is onze live support ook beschikbaar om uw vragen te beantwoorden via het chat programma.
10. Aansprakelijkheid
Voor vorderingen op grond van schade die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of onze agenten is veroorzaakt, zijn wij altijd onbeperkt aansprakelijk
- in geval van schade aan lijf. leven of gezondheid
- bij opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim
- Bij gegeven garanties, voor zover overeengekomen
- voor zover de regelingen van de wet productaansprakelijkheid van toepassing zijn.
Bij schending van essentiële contractuele verplichtingen door lichte nalatigheid van ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of wettelijke agenten is het bedrag van de aansprakelijkheid beperkt tot de bij het sluiten van het contract te voorziene schade, waarvan het ontstaan in de regel moet worden voorzien.
11. Gedragscode
Wij hebben ons aan de volgende gedragscodes onderworpen:
Trusted Shops (https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_nl.pdf)
12. Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan, die u hier kunt vinden.
Wij zijn niet verplicht noch bereid deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumentenzaken.
13. Slotbepalingen
Voor bedrijven is het Duitse recht van toepassing, met uitzondering van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.
Indien u handelaar bent in de zin van het Burgerlijk Wetboek, publiekrechtelijke rechtspersoon of een openbaar lichaam, is de exclusief bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit de contractuele relaties tussen ons en u, de rechtbank van onze maatschappelijke zetel.
Modelinstructies voor herroeping
REV0181. Scope
The following terms and conditions apply for all orders from entrepreneurs (including commercial companies and juridical entities) within the meaning of Section 14 of the German Civil Code (BGB) or in accordance with analogous European guidelines - hereinafter referred to as „you".
Purchasing conditions or other terms and conditions of our contractual partners are hereby expressly rejected. They do not bind us even if we do not expressly object to them when concluding the contract.
Unless otherwise agreed, they also apply to all future transactions with us.
2. Contractual partner, conclusion of contract
The purchase contract is concluded with:
DELIFE GmbH
Ehrlicherstraße 19
96237 Ebersdorf
Germany
-hereinafter: „we"-
Our offers are non-committal and non-binding.
Your order represents an offer to conclude a purchase contract with us.
The contract is only concluded through our order confirmation or through the execution of the order.
3. Contract language, contract text storage
The language available for the conclusion of the contract is German.
We save the text of the contract and send you the order data by e-mail. You can view the terms and conditions at any time on this page. For security reasons, the text of the contract is no longer accessible via the Internet.
4. Prices, terms of payment
The prices are in euros, ex works plus packaging costs and the applicable VAT rate. Any ancillary costs such as shipping or freight costs, insurance, taxes, customs duties, levies and other ancillary costs will also be charged at the applicable value added tax and passed on to you.
We deliver goods only against prepayment.
5. Delivery
Delivery times are non-binding unless otherwise expressly agreed in individual cases.
Agreed delivery periods apply subject to the general possibility of production and subject to timely and correct self-delivery.
Shipping is ex works or warehouse at your expense and risk. By default, all orders are shipped based on Incoterms 2020® EXW (Ex Works), unless otherwise agreed between the parties in writing.
You are entitled to collect your order from
DELIFE GmbH, Ehrlicherstraße 19, 96237 Ebersdorf, Germany.
6. Liability for Defects
Notices of defects will only be taken into account if they are raised immediately.
However, obvious transport damage must be reported in writing immediately upon receipt of the goods, but no later than within 7 working days.
7. Liability for Damages
Our liability is limited to intent and gross negligence subject to the following provisions. Our liability for your damage resulting from injury to life, limb or health and damage under the Product Liability Act is unlimited in accordance with the statutory provisions. This also applies to damage caused by our vicarious agents.
8. Applicable law, place of performance and place of jurisdiction, use of data
The law of the Federal Republic of Germany applies exclusively to contracts concluded in accordance with these General Terms and Conditions, excluding the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods (CISG, Vienna UN Sales Convention).
Place of performance is EBERSDORF b. COBURG.
Place of jurisdiction is COBURG or, at our option, your general place of jurisdiction.
We are entitled to process the data received about you in relation to the business relationship or in connection with this, regardless of whether it originates from you or from third parties, within the meaning of the Federal Data Protection Act. Note according to §33 BDSG: We process your data for order processing and customer support within the framework of the BDSG with computer support.
REV004